CruiseAzie - Reisverslag uit Changhuzui, China van Carla en Jan Koks - WaarBenJij.nu CruiseAzie - Reisverslag uit Changhuzui, China van Carla en Jan Koks - WaarBenJij.nu

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Carla en Jan

25 April 2016 | China, Changhuzui

Het laatste hoofdstuk van deze reis. Changhai
Vrijdag 23 april, na ontscheping een rondrit gemaakt door deze metropool van ca. 24 miljoen mensen, wat een bruisende stad, meer westers dan oosters. veel mooie gebouwen zowel oude- en nieuwe.
Eerst een prachtige oude Chinese tuin in het oude centrum bezocht, een oase van stilte, uitzonderlijk in deze drukke stad. een stuk herbouwd/gerestaureerd oud Changhai bewonderd, prachtige gebouwen die nu dienst doen als winkeltjes en restaurantjes. in een chinees restaurantje de lunch genuttigd, dat was toch lekker !
daarna een bezoek gebracht aan de brand, de boulevard van Changhai gelegen aan de Yantze, met een fantastich uitzicht op de beroemde sky-line van Changhai.
we hebben overnacht in hotel dat gevestigd was in het stadion.

de dag daarna, zaterdag, een voorproefje van "Hollands weer" , was grijs, koud en nat (veel regen), dit hield ons niet tegen, we hebben een bezoek gebracht aan de beroemde "Oriental Pearl TV toren", boven aangekomen konden we genieten van een prachtig uitzicht over Changhai, dachten we, helaas was het grijs van laaghangende bewolking, jammer. Hierna Zhujiajiao bezocht, een beroemd dorpje met kanalen en oude huisjes. Een bezoekje aan een museum/fabriek gebracht waar men van zijde dekbedden produceert (Lichtgewicht)

Ook in Changhai worden de mensen gestapeld in woonflats van wel 25 etages hoog, enorme wijken van deze flats. tussen deze wijken is een groot wegennet, autowegen van 3 tot wel 8 banen breed, verkeerspleinen met fly-overs van 5 wegen boven elkaar.
De stad is groot en breed aangelegd met veel groen en parken, echter Changhai heeft ook veel last van smog, een enorme luchtvervuiling, dit merk je al meteen.

Zondag, 24 april, om 8.30 vertrokken naar het vliegveld, een zeer strenge controle meegemaakt, 12,30 opgestegen en aangekomen om 17,45 uur (Nederlandse tijd) te Schiphol.

• 25 April 2016 - 14:18

Marjo:

Welkom thuis op deze zeer koude maandag. Wat een overgang he? Blijf maar een paar dagen in bed liggen tot het beter weer wordt! Dank voor de uitgebreide reisverslagen. We hebben ervan genoten.

• 25 April 2016 - 14:48

Mia:

Via de gewone mail had ik jullie al welkom thuis geheten. Ik denk dat jullie nu aan de rust en de verwerking beginnen. Ik heb vanuit m'n luie stoel meegereisd en genoten van de verslagen.
    Dank en lieve groet,
    Mia

• 25 April 2016 - 17:07

Marlies:

langs de oevers van de Yantze, als je die geweldige serie niet gezien hebt, kijk op uitzending gemist en vooral jullie zullen dubbel (na)genieten.
    Welkom thuis en nogmaals bedankt voor de verslagen.
    Groetjes,
    Laurens en Marlies

• 28 April 2016 - 16:30

Leo:

Welkom terug in Het koude Trintelen.
    Bedankt voor jullie updates en de boeiende verhalen
    Probeer nu maar weer te wennen aan het tijdsverschil en rust goed uit
    Liefs uit 't Höfke
    Leo